Saturday, January 23, 2010

Gembira dan Sedih...

Hari ni merupakan salah satu hari yang gembira dan sedih bg aku….td aku dapat panggilan tlfon dari sahabat ku dr tmpat bljr aku dahulu….dia dah dilamar oleh seorang ustaz… dah nak khawin dah 13 hb 2 ni….…..moga dia akan menerima serang suami yang bertanggungjwb dan baik….. untungnya dia…cz, dapat kawin pada usia muda…..mga dapat zuriat yang soleh dan solehah…..Amin…Moga jodoh ku dari golongan yang baik dan beriman…Amin ya Rabi alamin…





Hari ni aku Cuma ade satu kuliah je..tak lah penat sangat….tp bljr hari ni best tau….


Lepas habis kuliah,aku terus ke café…..cari makan…heheheeh… pastu balik rumsis….tp semua balik kampong….aku je tak balik,maklum lah…rumah jauh…rindu gak tak adik2…..trutama adik Fifi….adik bongsu ku tu selalu buat aku sentiasa tersenyum….rindu betul….



rindu gak kat umi n abah….



baru2 ni aku dapat panggilan daripada adik aku yang bljr kat UIA….dia bg tahu berita yang memeranjat kan aku….adik cakap kaki Umi kena Semin….terkejut aku…..adik cerita umi ade jatuh…urat pada kaki umi putus…petang tu aku segera telefon Abah…tanya pasal umi…abah pun cerita…tp tak habis….aku cakap dgn umi,umi bgthu kaki umi kena semin sampai kat lutut…tulang kat tepi retak…..tp urat tak putus…..Sabar ye Umiku saying…tu semua ujian untuk menguji kesabaran kita…..mga Umi cepat sembuh…Amin..


Lagi memeranjatkan aku…..Mak saudara aku meninggal hari ni…..Innalillahiwainna ielaihirijiun….Walau pun aku tak dapat balik…..Ku doakan mga roh nya di cucuri Rahmat…..Ya Allah ampun kan alh dosanya dan tempat kan lah ia pada golongan orang yang soleh…Amin…






1 ulasan:

Anonymous said...

Sesungguahnya kesabaran itu adalah sebahagian daripada Iman....

..::bAraKaLlahu fik::.. (",)

Ayuh sahabat2....

DoaKu....

Jom Kongsi Ilmu...


Bahagia itu apa?

Bahagia itu ketenangan.

Ketenangan itu apa?

Hati yang tenteram dalam semua keadaan dan suasana. Susah mahupun senang, miskin ataupun kaya, sihat mahupun sakit, pujian dan kejian… sama sahaja.

Bagaimana hendak memiliki hati semacam itu?
Ingat ALLAH… hati akan menjadi tenang.
Tiada Tuhan, tiada ketenangan. Tanpa ketenangan, tiada kebahagiaan.


Carilah ALLAH… Ingatlah ALLAH.. Cintailah ALLAH….