Saturday, January 30, 2010

~~DairiKu ~~Zaman Kanak2 paling Best!!~~Roomate prihatin ~~Dunia bebasKu~~Anak buah~~Basikal~

Assalamualaikum warohmatullahiwabarokatuh dah salam sayang
buat semua kerana Allah SWT..
Hari ni banyak cerita yang nak aku kupaskan harap koorang semua sanggup baca berjela2 ni sampai tertido pun tak pe….hehehehe
Sebenarnya tajuk kali ni biase2 je…tp sebnarnya ia sebahagian kisah hidup ku yang penah bahagia kerana nya…hehehe

1.DairiKu~ kalau korang nak tahu,dulu aku selalu catit ape yang aku buat seharian tak kira pekara tu best,sedap @tak best langsung.Al maklumlah…aku ni sensitif sikit orangnya...erm,sekarang bila blog ni ade….aku jst tulis kat blog aku je….bagi aku ia satu perkara yang menyeronokkan daripada chating yang tah ape2 tu…Sekarang!!!...ha,aku blh jimat buku dari aku yang cantik tu daripada cepat habis…heheheh..czzz,dairiku tu aku catat yang pribadi je..hehehe…

2. Zaman kanak2 yang paling best~~ Mase aku kecik2,adik bradikku 4 orang je…semua pmpuan…skarng dah 8….hehehehe..al Maklumlah..zaman kanak2 asyik nak main je..sebelum pkl 6 abah tak benarkan main kat halaman….kene duk dalam rumah je tak kira lah buat ape pun…bace buku ke…tgk Tv ke…buat keje sklah ke..@ ape2 lah…Tapi yang tak leh ingatnya…Tepat jam 6 petang ,Aku ,kakak n adik2 terus turun ke halaman rumah…tak kurang n tak lbh..dr pukul 6 tepat2 .Haaa,time tu mula lah,panggil kawan2 datang umah main masak2 ke…main tang kejo(bahsa trgganu..tahu main ape???tu main polis2 je hehe) ..main game (kite orang tak tahu kat tmpat lain panggil pe.. ala, yang petak2 tu…pas2 main lompat2..ha!! yang tu la..hihi.) n banyak lagi lah…Kite orang Abah tak benarkan main kat umah jiran2…sedih tau…kite orang selalu bersungut same2 kite orang je…hehehe,tapi kite orang tahu,abah mmg jaga sangat2 keselamatan anak2 dia..kite orang ni lah….yang nakal ni…Tp mmg tak leh lupe kenangan zaman kecik2…mmg best…tak tau nak cter cm ner….mmg best lah…!!

3. Roomate yg prihatin~~ pda mulanya aku bljr kat tmpat yang semua wajib duk asrama….aku selalu fikir mcm ne aku nak uruskan harian aku sorang2…tp aku bernasib baik cz aku dapat rmte yang baik…masih aku masih aku ingat,dia banyak bg aku nasihat n tunjuk ajar tanpa aku sendiri sedari…bila aku dah habis bljr kat situ aku fikir2 balik..ermm,dia banyak bantu aku….tme kasih kak ibah…baru2 ni aku dapat tahu yang dia dah sambung kat Jordan..tak sempat jmpe dia cz aku tak balik trgganu….Semoga kak Ibah sihat sentiasa.. jaga diri disana…hehe

4. Dunia bebasku~~ Mase aku kecik2 aku selalu tertanya kenapa aku tak boleh buat tu tak blh buat ni…abah selalu bg nasihat, kadang2 aku buat don’t know je hihi…kadang2 je buat tak lah selalu…mase tu aku mmg tak tahu…tapi bila aku lihat sekeliling aku baru aku faham, kenapa abah jaga sangat2 aku dgn adik bradik aku…Subhanallah,dunia sekarang huru hara…Sejak pengalaman aku tu….dlm diri aku selalu nak lain dari yang lain..aku tak nak jd mcm dia orang…mana maruah mereka….mana ibubapa mrka….salah siapa???kadang2 aku tak faham knp mcm tu….sekeliling aku tak mcm tu pn…..patut la abah jaga sangat….tapi bg aku punyai pengalaman baru best!! Daripada dgr cerita je…baru kita faham keadaan tu….ermmm,bagi aku mahasabah hari2 sebelum tido adalah sangat2 penting n tersangatlah penting untuk jadi yang lbh baik dari semalam…Amin…

5.Anak buah~ kakak aku dah dkat setahun dah kawin….tp nampaknye masih tak de zuriat lg…ermm,ble agaknya ek????
Tah la……hehe,
Ku doa mga cepat2 lah dapat anak ye kak…..

6. Basikal~ petame kali aku dapat basikal besar (bukan bsikal bdk2 tau)…bahagia rase…nak bgtahu semua kwn2 aku aku dapat basikal dr Abah tersayang…time tu aku darjah 3…bile dikira semula kita orang punye lah basikal sampai 8 buah..mse tu kte orang cume
4 orang je…Fuh,banyak nye..tp time tu tak rase banyak pun..membazir btul…sejak aku form 2 aku dah tak guna dah basikal….ade lah tu kat umah tu….tak gerak2…tp sekarang adik bradikku dah 8 orang …die orang pun nak basikal baru…masing2 bersaing result gempak…nak hadiah dari abah sebuah basikal…aku balik baru ni, adik perempuan bongsu ku dah dapat hadiah basikal..Fuyoo..cantik…jaga basikal tu ye dik Na…Love u

salam Tahun Baru Hijrah 1431 & Tahun Baru Masehi 2010...dah nak masuk bulan 2 dah…hehehe
kuingin kemuliaan abadi
kemahsyuran hakiki
bukan yang tiada erti
bukan yang dimurkai Illahi
bukan di dunia ini
tapi di taman syurgawi
inginku kekal sebagai bidadari......

0 ulasan:

..::bAraKaLlahu fik::.. (",)

Ayuh sahabat2....

DoaKu....

Jom Kongsi Ilmu...


Bahagia itu apa?

Bahagia itu ketenangan.

Ketenangan itu apa?

Hati yang tenteram dalam semua keadaan dan suasana. Susah mahupun senang, miskin ataupun kaya, sihat mahupun sakit, pujian dan kejian… sama sahaja.

Bagaimana hendak memiliki hati semacam itu?
Ingat ALLAH… hati akan menjadi tenang.
Tiada Tuhan, tiada ketenangan. Tanpa ketenangan, tiada kebahagiaan.


Carilah ALLAH… Ingatlah ALLAH.. Cintailah ALLAH….