Wednesday, February 3, 2010

~~Selalu aku terfikir..Salah kah???~~~

Sejak dari tmpat bljr aku lg…kenapa selalu kawan2 pertikaikan cara aku memggunakan nama aku sendiri…..kadang2 aku rasa serba salah…salah ke???

Aku bahasakan nama ku Aisyah….
Aku di didik mcm tu….so, aku rasa perlu lah teruskan ape yang dah mmg jadi biasa dalam diri aku….lagi pun itu lbh sopan kan????
Mesti korang bengan je…Cz pasal ni pun aku nak tulis dalan blog…
Tp tu lah lumrah setiap kali kemana saja aku pergi…
Mungkin dia orang tak biasa kot….bile aku bahasakan diri aku dengan nama aku sendiri….dia pun mesti buat mcm tu gak…heheheehe….
Tapi tu lbh baik la…Wahai sahabat2 ku…
Kerana semua orang tahu kan…dalm setiap nama ada maksud….
Setiap sebutan orang lain pada kita…adalah DOA..
So, Aisyah suke dengan nama yang umi abah bg….
Tak salah memggunakannya….


Nur --- Cahaya
A’isyah --- Kehidupan/ nama Isteri Rasulullah SAW
Fatin --- Bijaksana/ pandai
Fatinah --- Kebijaksanaan
Yusra ---Kemudahan/ Kesenangan

PILIH LA NAK PANGGIL APE….hehehehe


0 ulasan:

..::bAraKaLlahu fik::.. (",)

Ayuh sahabat2....

DoaKu....

Jom Kongsi Ilmu...


Bahagia itu apa?

Bahagia itu ketenangan.

Ketenangan itu apa?

Hati yang tenteram dalam semua keadaan dan suasana. Susah mahupun senang, miskin ataupun kaya, sihat mahupun sakit, pujian dan kejian… sama sahaja.

Bagaimana hendak memiliki hati semacam itu?
Ingat ALLAH… hati akan menjadi tenang.
Tiada Tuhan, tiada ketenangan. Tanpa ketenangan, tiada kebahagiaan.


Carilah ALLAH… Ingatlah ALLAH.. Cintailah ALLAH….